Coach login

Interview Telegraaf: ’Eén coachgesprek kan al heel veel opleveren’

Coaching is populair. Steeds meer mensen schakelen een coach in om zich te ontwikkelen op professioneel of persoonlijk vlak. Toch voelt hulp zoeken bij een dilemma, vraag of de wens om te groeien voor velen nog als een grote stap. Onderneemster Eva Ghysels wil deze drempel wegnemen met haar platform Jouw Meedenker.

Via het online platform – dat sinds november live is - boek je met een paar muisklikken een expert die met je meedenkt via een beveiligde videoverbinding. Je kiest het onderwerp waar je het over wilt hebben, geeft aan welke dag en tijdstip je het beste uitkomt en wordt vervolgens voorgesteld aan gecertificeerde experts die beschikbaar zijn. Als je een ’meedenker’ hebt gevonden die je aanspreekt, betaal je meteen via iDeal voor je sessie en krijg je een link toegestuurd voor de videochat.

Wachtlijst

„Ik wil professionele coaching toegankelijker maken”, vertelt de onderneemster die zelf werkt als coach in het bedrijfsleven. „Er zijn veel coaches, maar hoe vind je de juiste coach? Vaak is er een wachtlijst en vindt er eerst een intake plaats voordat je met je hulpvraag aan de slag kunt. Via dit platform worden mensen direct van professionele hulp voorzien.”

Pandemie

Deze werkwijze past goed bij deze tijd, denkt Ghysels. „De pandemie en het gedwongen thuiswerken zorgt bij veel mensen voor zorgen, vragen en stress en dan is het fijn om direct een beroep te kunnen doen op een luisterend oor, iemand die meedenkt over een oplossing. Anders dan bij bestaande platforms, ga je bij ons in principe geen traject aan met een coach. Indien gewenst kun je een vervolgafspraak boeken, maar je zit nergens aan vast. De insteek van dit platform is juist dat één gesprek al heel veel op kan leveren.”

Om te zorgen dat mensen niet te lang met vragen of zorgen rond blijven lopen, biedt het platform zeven dagen per week van 09.00 tot 21.00 uur coachingsessies aan. „Als je tegen iets aanloopt, kun je daar in principe een paar uur later al met iemand over sparren.”

Ook bedrijven

Om het aantal aanvragen te laten groeien, richt Ghysels zich niet alleen op particulieren. „Bedrijven kunnen de sessies cadeau doen aan hun personeel. Ze krijgen dan van ons een code die ze aan hun medewerkers kunnen geven met de boodschap: als je een keer behoefte hebt om met iemand te sparren, hoef je alleen maar op deze link te klikken. Mijn droom is dat zowel werkgevers als werknemers het niet meer dan normaal gaan vinden dat je de hulp van een expert inschakelt als je ergens tegen aanloopt of geïnspireerd wilt worden. Een goed gesprek kan toch nooit kwaad? En het kan echt heel veel opleveren.”

Klaar voor het gesprek dat je verder brengt?

Ik wil een goed gesprek